maandag 9 oktober 2017

Dutchlettering Herfst

Op de facebookgroep Dutch Lettering is deze week de challenge Herfst.
Nu, na onze verhuizing heb ik weer meer tijd om te handletteren en lekker bezig te zijn met pennen en kleur.
Herfst, het liefst zou ik in mijn warme chocolademelk kruipen
deze kreet van Loesje vond ik erg leuk voor deze challenge.
Het is hier echt chocolademelk weer. Grijs, vochtig en niet warm. Ondertussen geniet ik van de prachtige herfstkleuren die ik vanuit ons raam zie.

Vandaag heb ik de kleuren  601 en 318 van de ecoline brushpennen gebruikt.
Verder gebruikte ik 2 potjes ecoline 318 en de goudkleur 801.
Verder mijn waterbrush, een fineliner en de penseelpen fodenosuke.

Het woord HERFST heb ik aan de onderkant met rode ecolinepen en aan de bovenkant met de groene ecolinepen ingekleurd. Vervolgens heb ik met waterbrush gezorgd voor een mooie overloop. Daarna ( toen het droog was) heb ik er met goudkleurige ecoline overheen geverfd.
Het liefst zou ik Heb ik met fineliner geschreven met pigma inkt
In mijn en Chocolademelk schreef ik met de fodenosuke.
Warme en Kruipen Schreef ik door de groene ecoline pen in het potje met rode ecoline te dippen. Je krijgt dan het kleurverloop zoals je dat ziet.
Daarna heb ik het liefst zou ik daar ook mee ingekleurd. Door de lichtgroene en de rode ecoline zo te gebruiken in combinatie met het goud krijg je de  warme herfsttinten die ik bij deze spreuk vind passen.

De achtergrond heb ik gemaakt met pastelkrijt. Dat heb ik ruim 2 jaar geleden bij de action gekocht en is erg leuk om voor zulk soort achtergronden te gebruiken. De kleuren, lichtgroen, okergeel, rood oranje en bruin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Werken op aquarelpapier van de action met een zelfgemaakt palet

Vorige week schreef ik een review over het aquarelpapier van de action. Dat bericht kan je hier vinden . Niet alles wat ik graag wilde was g...